Subscribe:

vrijdag 12 augustus 2016

Balans opmaken

Hoe gaat het? Het wordt me vaak gevraagd. Tsja, hoe gaat het eigenlijk met me. Zelf weet ik het vaak ook niet zo goed. Waar ik altijd zonder censuur mijn hele ziel en zaligheid deelde op dit blog, lijken de woorden me nu telkens te ontglippen. Wat kan en wil ik delen. Maar het gaat goed. Denk ik….. Er is het afgelopen jaar niet zoveel verandering geweest in mijn  fysieke vermogens. Tenminste dat is mijn beleving. Misschien een gekleurde visie, soms is het lastig om daar een objectief oordeel over te geven. Binnenkort ga ik helemaal door de molen. Er wordt een MRI-scan gemaakt. Dit omdat ik nu ruim een jaar Gilenya gebruik. Hopelijk wijst dit uit dat de medicijnen goed werk doen en dat het rustig is op het MS-front.
Verder wordt er een functie mogelijkheden lijst ingevuld en krijg ik een arbeidsdeskundig onderzoek. De naam FML zorgt voor veel hilariteit bij de jongere generatie. Tsja, kloofje hè!
Het arbeidsdeskundig onderzoek geeft hopelijk wat meer duidelijkheid voor welke werkzaamheden ik nog geschikt ben. Vrij zuur om te bedenken dat je niet meer geschikt zou zijn ergens voor. Maar ja, zo gaat dat. Je hebt een chronische ziekte of je hebt er geen. Het spotje van de landmacht heb ik de hele tijd voor ogen waarin het vakje geschikt of ongeschikt wordt gekleurd. Rode krassen in een vakje.
Zo word ik heen en weer geslingerd tussen de zwartste momenten met het gevoel dat ik nergens meer goed voor ben en de meer optimistische tijden waarin ik mezelf als waardevol mens met nog vele talenten zie. En alles wat daar tussen ligt. Daar ergens zal de waarheid ook wel zijn.
Ik sport nog steeds veel. Dat gaat nog altijd best goed. In verband met de vakantietijd heeft het zwembad openingstijden en programma aangepast. Hierdoor moet ik mijn eigen programma ook wat aanpassen. Aangezien ik nog al een gewoontedier ben vind ik dat niet zo fijn. Ach ja, nog maar een paar weken anders sporten.
De laatste tijd heb ik soms wat last van mijn lies. Ook niet fijn. Af en toe worden spieren overbelast omdat andere spieren hun werk niet doen. Maar goed, fysio probeert alles weer op gang te krijgen en in balans. Komt goed, alles komt goed.


0 reacties:

Een reactie posten